DIR/FLOORTIME

Dva ciele vo Floortime:

1. Nasledovať dieťa

Psychológovia, lekári a vychovávatelia prišli už dávno na to, že deti sú inštinktívne bytosti, ktoré by si nikdy neosvojili spoločenské návyky ak by sme ich nechali pobehovať len tak ako sa im zachce. Ale u Floortime sa zameriavame na to, o čo má dieťa záujem, pretože to je našim oknom do jeho sveta. Či už dieťa nepretržite pozerá na krútiaci sa ventilátor, zhasína a zažína svetlo, šúcha jedno miesto na podlahe, alebo chodí po špičkách, toto sú veci, ktorých sa chceme zbaviť, alebo aspoň obmedziť ich. Dieťa má na tieto veci svoje dôvody, ktoré im väčšinou dávajú príjemný pocit. Pozorovaním a zaujímaním sa o správanie dieťaťa môžeme vidieť, o čo sa naozaj zaujíma čo je pre neho príťažlivé. Väčšinou na otázku “Prečo sa dieťa správa tak, alebo onak?” odpovedáme “Pretože je autista.” Ale to nám nestačí. Aj keď má dieťa autizmus, alebo iné poruchy, stále je to ľudská bytosť, ktorá má svoje pocity, túžby a želania. Ak dieťa nedokáže vyjadriť svoje potreby alebo pocity, musíme dedukovať z ich správania čo radi robia z čoho majú radosť atď. Takže vo Floortime vnikneme do sveta dieťaťa tým, že budeme zdieľať spoločné záujmy.

2. Predstaviť dieťaťu náš zdieľaný svet

Druhým cieľom je priniesť dieťa do nášho sveta po tom ako sme sa my dostali do jeho. Ale toto nechceme dosiahnuť s plačom a kopancami, ale snažíme sa, aby dieťa samé chcelo byť v našom / spoločnom svete. Väčšina detí sú uzavreté samo-zaujaté. Dieťa sa cíti bližšie k vám ak vidí, že ho dokážete rešpektovať a zdieľate jeho záujmy.

O autorovi: Spravca
Späť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *